Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο
http://www.fonipeiraioton.gr

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ
WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

International School of Piraeus..Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Τα διαθέσιμα στοιχεία είναι από κάθε άποψη εντυπωσιακά: στα εκατοντάδες νέα προϊόντα που κυκλοφορούν για πρώτη φορά στις παγκόσμιες αγορές, κατά μέσον όρο το 40% της αξίας τους καλύπτει η γνώση. Η δε εργασία, στα ίδια προϊόντα, είναι ζήτημα αν καλύπτει το 6%.
Για όσους καταλαβαίνουν λίγο από απλή αριθμητική, τα παραπάνω ποσοστά από μόνα τους λένε πολλά. Την ίδια στιγμή, όμως, αποδεικνύουν και ποιος είναι ο βαθμός της αλλαγής που πραγματοποιείται στην πολιτική οικονομία –αλλαγή που παρατηρείται κάθε φορά που υπάρχουν και σοβαρές ανακατατάξεις στους συντελεστές παραγωγής πλούτου και στην σημασία τους στην παραγωγική διαδικασία. Έτσι, από την στιγμή που η γνώση αποκτά παρόμοια παραγωγική αξία και σημασία, γίνεται αυτονόητος και ο ρόλος του επιπέδου της παιδείας σε μία χώρα.

Αυτά τα θέματα, αναπτύχθηκαν και αναλύθηκαν από έγκριτους εισηγητές στις 14 και 15 Φεβρουαρίου, στο αμφιθέατρο της Ελληνο-Αμερικανικής Ένωσης, στην διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε για πρώτη φορά ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων (ΣΙΕΙΕ), με θέμα τον ρόλο του ιδιωτικού σχολείου στην ανάπτυξη. Έναν ρόλο που αναγνώρισαν και αρμόδιοι υπουργοί, όπως οι κ.κ. Κων. Αρβανιτόπουλος και Κωστής Χατζηδάκης.
«Η σημερινή κρίση που βιώνουμε ως λαός και ως χώρα συνδέεται αναμφίβολα με το εκπαιδευτικό μας σύστημα και το τεράστιο έλλειμμα της παιδείας που αντιμετωπίζουμε. Ο πλούτος των λαών και το πρωταρχικό τους κεφάλαιο είναι ο άνθρωπος.
Σύμφωνα με την μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Κοινωνικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), η οποία παρουσιάστηκε στο Συνέδριο από τον γενικό διευθυντή του ΙΟΒΕ κ. Νίκο Βέττα και που αφορά μία συγκριτική ανάλυση μεταξύ ιδιωτικής και δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την μελέτη αυτή, στις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Αναπτύξεως (ΟΟΣΑ), με δεύτερη την Ελλάδα, η ποιοτική διαφορά μεταξύ ιδιωτικής και δημόσιας εκπαίδευσης είναι σαφώς υπέρ της πρώτης. Και η διαφορά αυτή παρατηρείται παρά την ισχυρή χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης από κρατικό χρήμα, μέρος του οποίου σίγουρα σπαταλάται και άρα έχει αρνητικό επενδυτικό αποτέλεσμα.

Πάνω στο θέμα αυτό, δύο σημαντικοί ομιλητές, οι κ.κ.Michael Bakalis, πρώην υφυπουργός Εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, και Harry Patrikios, οικονομολόγος στην Παγκόσμια Τράπεζα, ανέπτυξαν το θέμα των «εκπαιδευτικών κουπονιών» το οποίο εφαρμόζεται για παράδειγμα στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες όπως η Σιγκαπούρη, η Φινλανδία, η Δανία, η Νορβηγία κ.α. και καλύπτει ευρύ φάσμα κοινωνικών ομάδων, που έτσι αποκτούν πρόσβαση και σε ποιοτική εκπαίδευση.