Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο
http://www.fonipeiraioton.gr

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ
WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ


Γράφει η Μαρία Ν. Ταστσόγλου
Με αφορμή τις επισκέψεις-ξεναγήσεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πειραιά από την ιστορικό κ. Αρχοντία Παπαδοπούλου στις 16 Φεβρουαρίου 2014 και από τον φιλόλογο κ. Παναγιώτη Μητροπέτρο στις 28 Απριλίου 2013, τις οποίες διοργάνωσε η εφημερίδα «Η Φωνή των Πειραιωτών» σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Πολιτιστικό Σύλλογο «Εν Πλω» και στις οποίες δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο από τη μεγάλη προσέλευση των Πειραιωτών, επιχειρούμε να παρουσιάσουμε ορισμένα χαρακτηριστικά και ουσιώδη στοιχεία της Τοπικής Ιστορίας, τα οποία θα αναλύσουμε, για να καταδειχτεί πόσο σημαντική είναι η μελέτη της για την κατανόηση της εξέλιξης του χώρου και των ανθρώπων που κατοικούν σε μια περιοχή.

Σύμφωνα με τον Δρ Ιωάννη Φύκαρη (λέκτορα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) με τον όρο «Τοπική Ιστορία» νοείται το ιστορικό εκείνο υλικό που βρίσκεται στη γειτονική περιοχή και είναι ήδη γνωστό και οικείο ή μπορεί να γνωσθεί κυρίως ως το αποτέλεσμα εργασιών και επιτόπιας έρευνας.
Η σημασία της Τοπικής Ιστορίας είναι καταλυτική για τις γνώσεις μας στις ιστορικές και κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις, γι’ αυτό και η διδασκαλία της έχει συνδεθεί με προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία, με εξαίρεση την Γ΄ Γυμνασίου, στην οποία διδάσκεται υποχρεωτικά, βάσει του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, με εργασίες που εκπονούνται από τους μαθητές με τη βοήθεια των καθηγητών.
Οι μαθητές βλέποντας, μελετώντας και εξετάζοντας τον ιστορικό χώρο, στον οποίον έχει δαπανηθεί η δραστηριότητα του ανθρώπου στο παρελθόν, γίνονται ικανοί με άμεσο τρόπο να παρατηρούν, να περιγράφουν, να φαντάζονται, να κρίνουν και να συγκρίνουν πρόσωπα και πράγματα του ιστορικού γίγνεσθαι, με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε ευχερέστερη κατανόηση της πραγματικότητας του παρόντος μέσα από την πιο κοντινή γι’ αυτούς πραγματικότητα του παρελθόντος (Λεοντσίνης, 1996).
Η γνώση της Τοπικής Ιστορίας οδηγεί τους μαθητές στη σωστή διαχείριση του μέλλοντός τους, στην υπεύθυνη δραστηριοποίησή τους στη ζωή. Προσφέρονται στους μαθητές οι δυνατότητες να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τη ζωή με ανεκτικότητα ως υπεύθυνοι πολίτες, ικανοί να κρίνουν το περιεχόμενο των απόψεων των κατοίκων, με τους οποίους συμβιώνουν στην ίδια τοπική κοινότητα, να διεισδύουν συνειδητά στο περιεχόμενο του δικού τους τρόπου ζωής και να τον συγκρίνουν με εκείνον των άλλων και τέλος να προετοιμάζονται να λάβουν συνειδητά μέρος στη δημοκρατική ζωή της χώρας τους με τον πιο πρόσφορο και αποτελεσματικό τρόπο.
Η Τοπική Ιστορία προμηθεύει πηγές που μαρτυρούν την αλλαγή και την ιστορική συνέχεια και πληροφορούν για τη ζωή των ανθρώπων στο παρελθόν. Τα ιστορικά κτίρια, ένας παλαιός ναός, τα ονόματα οδών, πλατειών, βουνών και ποταμών, ευρήματα από ανασκαφές, παλαιά έπιπλα και αντικείμενα, προσωπογραφίες, νομίσματα και γενικότερα τα εκθέματα ενός μουσείου δεν αποτελούν εξωτερικές εικόνες, αλλά μία βαθύτερη προσέγγιση της ιδέας που εκφράζεται μέσα στις εικόνες αυτές. Αυτή η προσέγγιση είναι αναγκαία, γιατί γίνονται αντιληπτοί οι τρόποι, με τους οποίους οι άνθρωποι συμβάλλουν στη διαμόρφωση του ιστορικού γίγνεσθαι. Μάλιστα με την Τοπική Ιστορία, όπως υποστηρίζει ο καθηγητής Γ. Λεοντσίνης «προάγεται η ιστορική περιέργεια, ενδυναμώνεται η ιστορική κατανόηση και εμπεδώνεται ασφαλέστερα η εθνική και παγκόσμια εμπειρία».
ss� � p e �3A ��@ d-space"> Παθητικής Φωνής, που τελειώνουν σε –ούμαι κλίνονται ως εξής στον Ενεστώτα (τι κάνω τώρα ή ποτέ ή πάντα ή τακτικά):

«διατηρούμαι, διατηρείσαι, διατηρείται, διατηρούμαστε, διατηρείστε, διατηρούνται»
Εδώ η κατάληξη –είστε γράφεται με «ει». Ας δούμε παραδείγματα:
Κυρία μου, διατηρείστε κομψότατη πάντα! (διατηρούμαι)
Εσείς κρατείστε υπό περιορισμόν (κρατούμαι)
Όλοι εσείς παρακολουθείστε από τη Μυστική Υπηρεσία (παρακολουθούμαι)
Προσποιείστε διαρκώς ότι είστε αθώοι (προσποιούμαι)
Αρνείστε ότι είναι δική σας η ευθύνη; (αρνούμαι)
Καταζητείστε από τον Νόμο (καταζητούμαι)
Μαρία Ν. Ταστσόγλου