Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο
http://www.fonipeiraioton.gr

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ
WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014

Ποια παιδεία χρειάζεται η Ανάπτυξη


Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, η Ιωνίδειος Σχολή κάλεσε τον κ. Χρήστο Γιανναρά για να μιλήσει για το ανωτέρω θέμα, τιμώντας την εορτή των Τριών Ιεραρχών.
Ήταν από τα καταλληλότερα πρόσωπα γι’ αυτήν την περίσταση και συγχαρητήρια στην Ιωνίδειο για την σοβαρή επιλογή της.
Ο ομιλητής όπως πάντα μετρημένος αναφέρθηκε στην ιστορία της Παιδείας στην Ελλάδα των μεταναστευτικών χρόνων, την οποία σφράγισε ο Κοραής, προσαρμόζοντάς την στον Δυτικό τρόπο.


Είναι γνωστό ότι με όλες τις ατέλειές της η Παιδεία των χρόνων εκείνων – μέχρι που άρχισε η αποδόμησή της μέσω πειραματισμών «προοδευτικών» νόμων και άλλων ανοσιουργημάτων τα οποία μας ταλανίζουν ακόμη έχοντας φτάσει τέτοιο σημείο που το μόνο που το μόνο που μπορεί να ελπίσει κανείς είναι να μην χειροτερέψει, η παιδεία λοιπόν αυτή που πολλοί από εμάς την προλάβαμε, ανταποκρινόταν σε μεγάλο βαθμό στον ρόλο της.
Ο κύριος Γιανναράς μας ανέφερε ένα περιστατικό όπου μιλώντας με κάποιους ψαράδες, του έκανε εντύπωση η σωστή γλώσσα που μιλούσαν. Τους ρώτησε λοιπόν ποιο σχολείο είχαν τελειώσει και του απάντησαν το Σχολαρχείο!
Σήμερα η Παιδεία επαφίεται μόνο στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων που καμμία φορά αν δείξουν και υπερβάλλοντα ζήλο μπορούν να βρουν τον μπελά τους. Υπάρχουν πολλά κωμικοτραγικά περιστατικά όπου ακόμη και μερικοί γονείς όχι μόνο δεν εκτιμούν τον καλό εκπαιδευτικό, αυτόν που ενδιαφέρεται για το ήθος των παιδιών, αλά τον κατηγορούν για να «υπερασπίσουν» τα παιδιά τους.
Θα λέγαμε ότι η Παιδεία των παιδιών προϋποθέτει την παιδεία των γονιών. Θα έλεγα και των δασκάλων, των Πανεπιστημιακών συμπεριλαμβανομένων.
Θα μου πείτε ήταν πιο μορφωμένοι οι γονείς και οι δάσκαλοι το 1821 πριν και μετά; Ναι. Γιατί μόρφωση δεν σημαίνει γνώσεις. Σημαίνει μόρφωση ψυχής. Η οποία γίνεται σ την τρυφερή ηλικία και όχι με τον Λόγο, αλλά με την μουσική. Το ανθρώπινο αυτί, ασχέτως μορφώσεως είναι ικανό να διακρίνει τους σωστούς, τους ωραίους δηλαδή τους ωφέλιμους για την ψυχή ήχους. Όταν επιβάλλεις σε έναν νέο να ακούει βλαβερή μουσική, του καταστρέφεις την ψυχή. Τον καθιστάς, ανίκανο να καταλάβει μετά τους Λόγους. Ποιοί είναι σωστοί ποιοί είναι λάθος, ποιοί είναι δίκαιοι και ποιοί άδικοι κ.ο.κ.
Ο λαός μας είχε πάντα ωραία μουσική κι ωραία τραγούδια με τα οποία μεγάλωναν τα παιδιά και τα οποία αποτελούν το πιο πολύτιμο κομμάτι της παράδοσής μας.
Το τι έγινε όταν αρχίσαμε να μαϊμουδίζουμε λόγω «ανάπτυξης» και «προόδου» όλοι το ξέρουμε. Αυτή η εκ θεμελίων επίθεση στην Παιδεία και τον Πολιτισμό μας είχε σίγουρα πολλά θύματα αλλά απέδειξε ότι το υγιές αίμα των προγόνων μας είναι πιο δυνατό από το δηλητηριασμένο που θέλουν μας μεταγγίσουν με κάθε τρόπο.
Αρκεί να δει κανείς τι κάνουν οι νέοι μας. Ελπίζω μόνο να αντισταθούν στο νέο παιδομάζωμα και να μείνουν εδώ, στη χώρα τους απαιτώντας από αυτήν να τους φερθεί σαν μάνα και όχι σαν κακιά μητριά.
Ο κύριος Γιανναράς καταχειροκροτήθηκε από όλους μας όταν πρότεινε τα αρχαία Ελληνικά να διδάσκονται από την πρώτη Δημοτικού. Αυτό θα σήμαινε όχι μόνο αποκατάσταση των ηθικών αξιών, αποκατάσταση του μέτρου. Και τότε θα έρθει και η πολυπόθητη χαρά στο αιωνίως ζητούμενο από τον άνθρωπο και απολύτως επιβεβλημένο. Που δεν βρίσκεται στα υλικά αγαθά και στην κατανάλωση. Που δεν την προσφέρουν τα χρησιμοθηρικά και χρηματοθηρικά επαγγέλματα στα οποία σπρώχνουν πολλοί γονείς τα παιδιά τους. Κάπως έτσι, αναζητώντας και προτείνοντας τρόπους μαζί με το πολυπληθές ακροατήριό του, ο ομιλητής κατέθεσε τις απόψεις και τους προβληματισμούς του για το ακανθώδες και ζωτικό θέμα της παιδείας.

Βαρβάρα Τσιάλτα