Από
την Ομιλία Ανωμερίτη στο Economist
Το
Λιμάνι του Πειραιά είναι ένα
λιμάνι μεγάλων μεγεθών. Είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης
και ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου. Με έκταση κρηπιδοτοίχων
44 χλμ, εξυπηρετεί ετησίως 40.000 αφιξοαναχωρήσεις πλοίων, 15.000.000 επιβάτες,
3.000.000 οχήματα, 500.000 οχήματα – εμπορεύματα (car-terminal) 3.160.000
εμπορευματοκιβώτια (ΣΕΠ Α.Ε. και ΟΛΠ Α.Ε.) και πλέον των 2.300.000 επιβατών
κρουαζιέρας.
Το
λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι πολυσύνθετων δραστηριοτήτων: Ασκεί έργο σε
7 κλάδους λιμενικής δραστηριότητας: (α) Ακτοπλοΐα, (β)
Κρουαζιέρα, (γ) Car-terminal, (δ) Ro-Ro, (ε) εμπορευματοκιβώτια, (στ)
ναυπηγοεπισκευή και (ζ) περιβαλλοντικές και εφοδιαστικές εργασίες.
Το
λιμάνι του Πειραιά έχει πιστοποιηθεί από την ESPO και τους Lloyd’s ως Οικολογικό
Λιμάνι (ECOPORT) και
διαθέτει πολλών ειδών ISO.
Είναι από τις λίγες επιχειρήσεις της χώρας που λειτουργεί 365 ημέρες το χρόνο, σε 24ωρη συνεχή λειτουργία,
εφαρμόζοντας όλους τους κοινοτικούς και εθνικούς κανόνες Διαφάνειας.
Το Λιμάνι Πειραιά είναι ένα λιμάνι δημόσιας εξουσίας και
επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο ΟΛΠ αποτελεί στην ουσία διφυή νομική προσωπικότητα: Είναι
ταυτόχρονα και Επιχείρηση και Αρχή μέσω της οποίας ή σε συνδυασμό με άλλες
δημόσιες Αρχές ασκεί δημόσια εξουσία
(ελεύθερες ζώνες, τελωνειακές, λιμενικές, υγειονομικές, πυροσβεστικές, πύλες
εισόδου – εξόδου στην χώρα, ασφάλειας, περιβάλλοντος, ρυμούλκησης, ναυαγίων
κ.α.)
Σημείωση ΦΩΝΗΣ: Δυστυχώς αυτό το λιμάνι,
η κότα με τα χρυσά αυγά, πωλείται σε τιμή εξευτελιστική. Δεν έχουμε καταλάβει
πως θα μπορεί η Ελλάδα να εξοφλήσει έστω και ένα ευρώ χρέους, χωρίς εισοδήματα,
εκτός και αν πιστεύει ότι η Αγελάδα που λέγεται Έλληνας, θα μπορεί να αρμέγεται
αιωνίως!