Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο
http://www.fonipeiraioton.gr

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ
WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Τρίτη, 7 Ιανουαρίου 2014

Πρόεδρο Δημοκρατίας με εξουσίες


Γράφω αυτό το άρθρο με την ιδιότητα του φοιτητή διοικητικής επιστήμης περισσότερο και λιγότερο με την ιδιότητα του δημοσιογράφου της εφημερίδας Φωνής των Πειραιωτών θέλοντας να καταδείξω ότι αφενός στα πανεπιστημιακά έδρανα γίνεται δουλειά και αφετέρου ότι αυτό που συμβαίνει στους Έλληνες δεν είναι τυχαίο.
Μιλώντας με στοιχεία λοιπόν: Τα τελευταία 2μιση χρόνια έχουν εκδοθεί 23 (!) πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, ποσό τεράστιο αν αναλογιστεί κανείς τι είναι και πότε εκδίδεται μια τέτοια πράξη. Ανασκαλίζοντας τις πανεπιστημιακές σημειώσεις μου σας ενημερώνω ότι πράξη νομοθετικού περιεχομένου εκδίδεται σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας σε εξαιρετικά επείγουσες και απρόβλεπτης ανάγκης περιπτώσεις δηλαδή για να το πω λαϊκά σε λοιμούς, σεισμούς, καταποντισμούς και σε ό,τι άλλο απρόβλεπτο και επείγον στην κυριολεξία!
ΔΕΝ εκδίδεται όποτε θέλει η εκάστοτε κυβέρνηση και ΠΡΕΠΕΙ μέσα σε 3 μήνες, αφότου εκδοθεί, να κυρωθεί από την Βουλή των Ελλήνων. Το κλείσιμο της ΕΡΤ έγινε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, η οποία ποτέ δε κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή. Προφανώς, απρόβλεπτη ανάγκη δεν υπήρχε ούτε επείγουσα απλώς η κυβέρνηση όπως έκανε και κατά το παρελθόν άλλες 22 φορές θεώρησε απρόβλεπτη μια ανάγκη που δεν υπήρχε.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που εκδίδεται από τον αρχηγό του Κράτους με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου χρησιμοποιείται λοιπόν καταχρηστικά για να περνούν αποφάσεις που μάλλον δεν είναι δημοφιλείς στο λαό.
Όπως τονίσθηκε στην παράδοση την πανεπιστημιακή, η πρώτη μεγάλη πράξη νομοθετικού περιεχομένου που έμεινε στην ιστορία είναι η καθιέρωση του 5θήμερου στις Δημόσιες υπηρεσίες κάτι που πανηγυρίστηκε την 1.1. 1981 από τους υπαλλήλους έγινε όμως με μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου που δεν έπρεπε να γίνει, καθώς ούτε απρόβλεπτη ανάγκη υπήρχε, ούτε επείγουσα!
Και το κερασάκι στην τούρτα του παραλόγου της ελληνικής δημοκρατίας είναι ότι αν η ΠΝΠ κυρωθεί με νόμο δεν μπορεί να πειραχθεί από ΚΑΝΕΝΑ ούτε από τα δικαστήρια της Χώρας μας, καθώς το ανώτερο δικαστήριο το Συμβούλιο της Επικρατείας αρνείται στον καθένα να προσβάλλει με αίτηση ακυρώσεως ένα τέτοιο νόμο!
Με δύο λόγια, όταν παραβιάζονται βασικές διατάξεις του Συντάγματος προς χάριν του οποιουδήποτε ξένου μην περιμένουμε να πάμε μπροστά ως κράτος πόσο μάλλον να υπάρχει εμπιστοσύνη απέναντι στους θεσμούς.
Και μια πρόταση -προτροπή για τέλος. Ας σταματήσει πλέον ο Αρχηγός του Κράτους να είναι διακοσμητικός, και ας γίνει μια γενναία αναθεώρηση που θα δίνουν στον πρώτο πολίτη της Χώρας την εξουσία που του αρμόζει, έναν ρόλο δηλαδή ενεργό και όχι απλώς ο Πρόεδρος να υπογράφει τα πάντα μη μπορώντας να κάνει διαφορετικά . Έτσι πολλές παρατυπίες των κυβερνώντων θα αποφεύγονταν.
ΜΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ 
Φοιτητής Πολιτικού Νομικής

Τομέας Διοικητικής Επιστήμης