Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2013

Εκδρομή στην Όμορφη και «Άγνωστη» Σαλαμίνα

Η έκφραση «μεγάλη επιτυχία» είναι φτωχή, όταν πρόκειται να περιγράψει την εκδρομή που διοργάνωσαν, στην Σαλαμίνα, η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ και ο Πολιτιστικός και Κοινωνικός Σύλλογος «Έν πλώ», σε συνεργασία μα τον Σύλλογο Αγίας Σοφίας Πειραιά «Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ», το Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013.

Αν και ο καιρός ήταν άσχημος, αν και υπήρχε η μεγάλη γιορτή του Αγίου Ανδρέα, εντούτοις η προσέλευση ήταν και αυτή τη φορά θεαματική και δυστυχώς δεν στάθηκε δυνατόν να ικανοποιηθούν όλες οι δηλώσεις συμμετοχής.
Η Αναχώρηση έγινε λίγα λεπτά μετά τις 9 το πρωΐ από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με κυριότερο εφόδιο τη θέληση να περάσουμε όλοι καλά και να ευχαριστηθούμε.
Το πούλμαν, μάς πέρασε από τις γραφικές συνοικίες του Πειραιά, Μανιάτικα, Ταμπούρια και Άγιο Δημήτριο και μετά διαμέσου Κερατσινίου και Περάματος φτάσαμε στο Πορθμείο για την όμορφη και ανεξερεύνητη Σαλαμίνα.
Καθ’ όλη τη διαδρομή γινόταν και ξενάγηση, τόσο για τις συνοικίες του Πειραιά όσο και για τον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος.
Με συγκίνηση είδαμε ότι το Φεριμπόουτ που μας μετέφερε από το Πέραμα στη Σαλαμίνα είχε το όνομα «ΠΑΡΑΛΟΣ ΙΙ» και όλοι θυμηθήκαμε ότι η Αρχαία Αθήνα είχε έξι Ιερά Πλοία, ένα από τα οποία είχε αυτό το όνομα. Η αρχαία Πάραλος ήταν τριήρης που συμμετείχε ειδικά στις "θεωρίες" καθώς και σε άλλες ιερές ή δημόσιες αποστολές, συνήθως επείγουσας φύσεως.
Από τα Παλούκια, δηλαδή το Πορθμείο της Σαλαμίνας, όπου αποβιβαστήκαμε, πήγαμε στο Δημαρχείο του Νησιού, οιτ βρίσκεται στην Κούλουρη, στο ισόγειο του οποίου υπάρχει το Λαογραφικό μουσείο το οποίο και επισκεφτήκαμε με ξεναγό τη Διευθύντριά του κ. Μαρία Μπούτση
Όσα και να πούμε για αυτό το Λαογραφικό Μουσείο λίγα θα είναι, καθώς πρόκειται για μια πραγματικά υπέροχη δουλειά που θα τη ζήλευαν και τα καλύτερα Μουσεία. Σαυτό εκτίθενται πάρα πολλά εκθέματα και η ξενάγηση ήταν κάτι παραπάνω από πολύ επαγγελματική.
Συνιστούμε σε όλους να επισκεφτούν αυτό το Μουσείο, που λειτουργεί με ελεύθερη είσοδο και είμαστε σίγουροι ότι θα εκπλαγούν και αυτοί με το τόσο ωραίο μουσείο που έχει όχι μόνο την λαογραφική ιστορία του νησιού αλλά και πολλά στοιχεία από την Ελληνική λαογραφική πραγματικότητα.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε για προσκύνημα τη γνωστή Ιερά Μονή Φανερωμένης που είναι και σημείο κατατεθέν του Νησιού.
Μετά το προσκύνημα και το κέρασμα πήγαμε στο σπίτι του Σικελιανού και στη συνέχεια επιχειρήσαμε να πάμε στον Άγιο Δημήτριο για προσκύνημα στον τάφο του Στρατάρχη και Ήρωα του 21 Γεωργίου Καραϊσκάκη, αλλά στάθηκε αδύνατο, λόγω της Εορτής του Αγίου Ανδρέα και του εορτάζοντος ναού του Αγίου που βρίσκεται παρά δίπλα από τον Άγιο Δημήτριο, έτσι ξεκινήσαμε για τα υπέροχα ΚΑΝΑΚΙΑ, που εντυπωσιάζουν με την καθαρότητα της παραλία την άπλα του τοπίου και την γαλήνη που τα συνοδεύουν.
Για να φτάσουμε στα ΚΑΝΑΚΙΑ περάσαμε τον κατάφυτο λόγο του Αιαντείου, είδαμε ερείπια των ανακτόρων του Αίαντα και απολαύσαμε ένα τοπίο φανταστικό, που κάθε στιγμή ανάδυε τη ευωδιά του πεύκου, του κυπαρισσιού και της αγριοκρεμμύδας.
Στα ΚΑΝΑΚΙΑ υπάρχει η εξαιρετική ψαροταβέρνα «πρώην ΑΚΡΟΓΙΑΛΙ» όπου απολαύσαμε καλό φαγητό, τόσο μαγειρευτό όσο και της ώρας, με ψάρια φρέσκα από τους ψαράδες και καλοψημένα ή καλοτηγανισμένα, με τιμές που σίγουρα βοηθούν να τα απολαύσει και ο πλέον φτωχός. Στο τέλος κεραστήκαμε φρεσκοψημένο χαλβά και κέϊκ και αναχωρήσαμε για την Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου, ένα ακόμα θαύμα του Νησιού, ανάμεσα στα πεύκα κοντά στα ΚΑΝΑΚΙΑ.
Οι φιλόξενες μοναχές του Αγίου Νικολάου μας περίμεναν με αγάπη στην πόρτα της Μονής και οι ευλογίες τους ήταν κάτι που μας συγκίνησε υπερβολικά. Αφού κεραστήκαμε και εκεί και αγοράσαμε διάφορα είδη που οι ίδιες οι Αδελφές φτιάχνουν (τραχανά, χυλοπίτες, λικέρ, γλυκά κουταλιού, κομποσχοίνια και εικονάκια), πήραμε ήσυχα και γαληνεμένα, με γεμάτα τα πλεμόνια και την ψυχή εμπειρίες και ομορφιές από το νησί που είναι τόσο κοντά μας και παραμένει «άγνωστο» με τις χιλιάδες ομορφιές που το στολίζουν και την μεγάλη ιστορία που το βαραίνει.
Στην επόμενη εξόρμησή μας θα επισκεφτούμε τον Τύμβο, τον τάφο του Καραϊσκάκη και το αρχαιολογικό μουσείο, αν προφτάσουμε σε μια μέρα, διαφορετικά θα προγραμματίσουμε και Τρίτη επίσκεψη για να καταφέρουμε να μάθουμε και να δούμε τα βασικά. Φυσικά δε μιλάμε για τις παραλίες και τους κάμπους ή τα βουνά του νησιού που είναι πανέμορφα και φιλόξενα, αν και παραμένουν το ίδιο ανεξερεύνητα και άγνωστα.