Οι 3 στους 5
καταναλωτές στην ελληνική αγορά, λόγω μείωσης του εισοδήματός τους, κατά
τουλάχιστον 35%, νιώθουν φόβο, δισταγμό και αβεβαιότητα, ενώ αναζητούν έξυπνες
αγορές, που συνδυάζουν τιμή, εξυπηρέτηση και ασφάλεια. Οι καλές τιμές, το
φιλικό περιβάλλον και η εξασφάλιση της ποιότητας κάνουν τον καταναλωτή να
νιώθει ικανοποίηση και επιβεβαίωση ότι έπραξε το καλύτερο δυνατό, αφού
διακατέχεται περισσότερο από ποτέ από κοινωνική ευαισθησία.
Η
χριστουγεννιάτικη αγορά, είναι μία ξεχωριστή περίοδος για το λιανεμπόριο, αφού
καλύπτει το 25% του ετήσιου τζίρου. Ακόμα και στη σημερινή δύσκολη οικονομική
κατάσταση, εξακολουθεί να αποτελεί ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητά
μας, πηγή ικανοποίησης, διασκέδασης, αναζήτησης, επιβεβαίωσης προς τον εαυτό
μας και τις οικογένειές μας. Οι συνήθεις προτιμήσεις των καταναλωτών για αγορές
χριστουγεννιάτικων δώρων είναι τα ρούχα και παπούτσια, τα αξεσουάρ, τα gadgets
και κινητά, τα καλλυντικά, τα βιβλία, καθώς και εισιτήρια διασκέδασης και
ταξιδιών αναψυχής. Ο εορταστικός τζίρος πραγματοποιείται το δεύτερο
δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και κυμαίνεται στα 7δις ευρώ.
Ιδιαίτερο
ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προσαρμοσμένες προσφορές του Δεκεμβρίου για τις
αγορές των εορτών με τη χρήση πιστωτικών καρτών. Τα μπόνους των προγραμμάτων
επιβράβευσης είναι έκπτωση, επιστροφή μετρητών, μετάθεση πληρωμής και άτοκες
δόσεις. Προϋπόθεση, βεβαίως, όλων είναι η επάρκεια του διαθέσιμου πιστωτικού
ορίου και η δυνατότητα εμπρόθεσμης μεταχρονολογημένης καταβολής των δόσεων.
Η πραγματική
ανάκαμψη της Χριστουγεννιάτικης αγοράς στην Ελλάδα θα εμφανιστεί, όταν ο
Έλληνας καταναλωτής νιώσει και πάλι ικανοποίηση για το εισόδημά του, όταν θα
ανακουφιστεί από πρόσθετους και έκτακτους φόρους, όταν θα καλυφθούν οι
προσδοκίες του, όταν ο δισταγμός αντικατασταθεί με ενθουσιασμό, όταν
διατηρηθούν τα επίπεδα και η διάρκεια της εγχώριας ζήτησης.