Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο
http://www.fonipeiraioton.gr

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ
WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013

Η αναδημιουργία του ανθρώπου μέσω της Ενσαρκώσεως του Υιού και Λόγου του Θεού

Ο τρόπος που ο Θεός επέλεξε να αναδημιουργήσει τον άνθρωπο, ήταν ανάλογος αυτού της δημιουργίας Του. Όπως, δηλαδή, δημιούργησε τα άψυχα κτίσματα «μόνω τω λόγω», ενώ τον άνθρωπο τον «έπλασε προσωπικώς», έτσι και για την αναδημιουργία του δεν διέταξε απλώς ούτε έστειλε έναν ή περισσότερους Αγγέλους, αλλά ανέλαβε ο ίδιος προσωπικά αυτό το έργο (Δρ. Στύλιος Ε.). Η σωτηρία και αποκατάσταση του ανθρώπινου γένους, τόσο μέσω των προσωπικών δυνάμεων του ανθρώπου όσο και μέσω άλλου κτίσματος ή Αγγέλου, ήταν αδύνατη, γι’ αυτό και η επέμβαση του Θεού ήταν απαραίτητη.
Το όλο, όμως, εγχείρημα έπρεπε να είναι αντάξιο του ανθρώπου. Ο Θεός δεν έπρεπε ούτε να υποκαταστήσει τον άνθρωπο ούτε και να τον παραμερίσει τελείως, εκτελώντας ο Ίδιος το έργο της σωτηρίας του. Η Ενσάρκωση, επομένως, έδωσε τη δυνατότητα στον άνθρωπο να αναλάβει ο ίδιος την υπόθεση της σωτηρίας του. Εάν ο Θεός διέτασσε να αποκατασταθεί ο άνθρωπος, ασφαλώς θα τον έσωζε. Αυτή όμως η ενέργεια θα αποδείκνυε όχι μόνο τη μεγάλη δύναμη του Θεού, αλλά και ότι η σωτηρία του ανθρώπου ήταν μια εξωτερική κατάσταση, που δεν διέφερε από τη Θεία Χάρη που είχε δώσει ως χάρισμα ο Θεός στον Αδάμ, χωρίς τη θέληση και συμμετοχή του, κατά τη δημιουργία του (Μ. Αθανάσιος). Μια τέτοια αποκατάσταση δεν θα ήταν αντάξια της αξιοπρέπειας του ανθρώπου. Η Ενσάρκωση του Χριστού, αντιθέτως, ήταν αντάξια της αξιοπρέπειας του ανθρώπου, αφ’ ενός γιατί με Αυτήν η σωτηρία έγινε εσωτερική κατάσταση, η οποία αφορούσε στην ίδια τη φύση του ανθρώπου και αφ’ ετέρου γιατί η επίτευξη αυτού του σωτηριώδους σκοπού απαιτούσε την εργασία και του ίδιου του ανθρώπου. Σε τούτη τη δύσκολη εργασία – προσπάθειά του για ανάκτηση της ελευθερίας του από το διάβολο, ο άνθρωπος έπρεπε να «παλέψει» με αυτόν και να τον νικήσει. Κάτι τέτοιο, βέβαια, ήταν αδύνατον, αφού και ο ίδιος είχε υποδουλωθεί στην αμαρτία, αλλά ταυτόχρονα ήταν και άδικο να νικήσει ο Θεός το διάβολο, αφού δεν είχε Εκείνος ηττηθεί από αυτόν, αλλά ο άνθρωπος. Ως εκ τούτου, έπρεπε ένας άνθρωπος να συντρίψει στην ανθρώπινη φύση του την αμαρτία εκ των ένδον και με αυτό τον τρόπο να νικήσει το διάβολο (Δρ. Στύλιος Ε.). Με την Ενσάρκωση, η αναμέτρηση με το διάβολο έγινε επί ίσοις όροις, αφού αυτός δεν θα αντιμετώπιζε ούτε το Θεό αλλά ούτε και τον ατελή άνθρωπο του Παραδείσου, παρά τον τέλειο άνθρωπο, τον Θεάνθρωπο.

  Ειρήνη Νίτη