Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο
http://www.fonipeiraioton.gr

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ
WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013

Περί Μορίων


Όταν ακούμε τη λέξη «μόριο» το μυαλό μας πάει σε κάτι οπωσδήποτε μικρό και ίσως ασήμαντο. Λέμε π.χ. μόριο σκόνης, μόριο εξυπνάδας (μακάρι να το είχαμε και αυτό). Μήπως όμως και εδώ έχουμε αντιστρέψει την αλήθεια; Πληροφορήθηκα την ύπαρξη τριών τόμων(1) ενός έργου «Περί Ελληνικών Μορίων». Νόμισα στην αρχή ότι επρόκειτο για κάτι άλλο και όχι για τις γνωστές μας μικρές άκλιτες λεξούλες. 
Και όμως αυτί οι τεράστιοι τρεις τόμοι αναφέρονται ακριβώς σε αυτές! Ασύλληπτο για μένα. Θα ήθελαν όχι απλώς να το ξεφυλλίσω, αλλά να το διαβάσω προσεκτικά από την αρχή ως το τέλος γιατί είμαι σίγουρη ότι περιέχει άγνωστους θησαυρούς, ψήγματα χρυσού κρυμμένα μέσα στην γλώσσα αυτή την ιερή που τόσο χυδαία χρησιμοποιούμε.
Όπως η Μαρία και ο Πέτρος Κιουρί επί χρόνια «κοσκίνιζαν» τόνους μεταλλεύματος για να απομονώσουν το ουράνιο και το πολώνιο, έτσι φαντάζομαι και τον συγγραφέα αυτού του έργου να σκάβει σε ατελείωτα βάθη για να αναλώσει την σημαία των μικρών Ελληνικών μορίων.
Οπότε βγαίνει το συμπέρασμα ότι η λέξη μόριο δεν σημαίνει αυτό που εμείς νομίζουμε, αλλά ακριβώς το αντίθετο: Μήπως το «μη-όριον» γίνεται «μόριον». Σίγουρα οι χημικοί, οι φυσικοί και οι βιολόγοι επιστήμονες ήδη το γνωρίζουν αλά νομίζω ότι υπάρχει η σωστή έννοια της λέξης και σε άλλα πεδία. Λέμε π.χ. το ανδρικό «μόριο». Φυσικά δεν υποδηλώνουμε  κάτι ασήμαντο (εκτός αν είμαστε ακραίες φεμινίστριες). Εδώ φαίνεται η σωστή χρησιμοποίηση της λέξης. Μην πάει το μυαλό σας σ’ εκείνο το τραγούδι, της Γαρμή, διότι μιλάμε σοβαρά.
Ονομάστηκε λοιπόν κατά την γνώμη μου ο αρχαίος «φαλλός», «ανδρικόν μόριον» γιατί, ενώ στην αρχαιότητα ήταν σύμβολο γονιμότητας και όχι μόνον δηλαδή απολύτως ιερό και τελετουργικό σύμβολο, στην εποχή μας έχασε την αξία του σαν τέτοιο. Επιβιώνει όμως και προσκυνάται κανονικά στις Ινδίες, όπου σε πολλές αυλές υπάρχει το ομοίωμά του, το οποίο οι Ινδές κάθε πρωΐ το περιποιούνται, όπως ένα εικόνισμα.
Επειδή λοιπόν δεν είμαστε προφανώς άξιοι να χρησιμοποιούμε αυτή την λέξη, έπρεπε να την αντικαταστήσουμε με άλλες (σχόλιον ουδέν).
Τελικά είναι πολύ σωστή η ονομασία του ανδρικού οργάνου ως «μόριον», τόσο από φιλοσοφική όσο και από φυσιοκρατική άποψη και νομίζω ότι θα είχε πολύ ενδιαφέρον να την αναλύσει ο κάθε ένας και η κάθε μία χωριστά.
Γιατί αυτός ο κόσμος ο μικρός ο Μέγας βρίσκεται παντού ακόμη και στο πιο μικρό μόριο.

Βαρβάρα Τσιάλτα