Το fonipeiraioton.blogspot.gr μεταφέρθηκε στη νέα μας σελίδα www.fonipeiraioton.gr

Θα μεταφερθείτε αυτόματα στη νέα διεύθυνση. Αν αυτό δε συμβεί πατήστε το σύνδεσμο
http://www.fonipeiraioton.gr

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ

Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ
WWW.FONIPEIRAIOTON.GR για άμεση ενημέρωση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

ΕΒΕΠ..“Οι 7 Προτάσεις του ΕΒΕΠ για τη διατήρηση της κρουαζιέρας στον Πειραιά”


Στον απόηχο του άκρως επιτυχημένου συνεδρίου με θέμα «Ελληνικοί λιμένες κρουαζιέρας: καλές πρακτικές και διάδοση εμπειρίας», όπου παρουσιάστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις για το μέλλον της κρουαζιέρας στη χώρα μας, το ΕΒΕΠ εκφράζει την έντονη ανησυχία του και καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις για τη διατήρηση του αριθμού των αφίξεων και αναχωρήσεων καθώς και τη ποιοτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι και τη πόλη του Πειραιά.


Οι συνέργιες με τους τοπικούς φορείς (δήμο, περιφέρεια, επιμελητήρια, ενώσεις) καθώς και με τις εταιρείες κρουαζιέρας θα έχουν στόχο να μετατρέψουν σε τουριστικό προορισμό όλη την ενδοχώρα. Έτσι λοιπόν, δεν νοείται να υπάρχει κρουαζιερόπλοιο δεμένο στο λιμάνι και να είναι κλειστά τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Αθήνας και του Πειραιά, ούτε φυσικά η αγορά στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές. Λαμβάνοντας υπόψη τη μελέτη της ΕΣΕΕ για τα καταναλωτικά πρότυπα τουριστών στην εμπορική αγορά Αθήνας και Πειραιά, συμπεραίνουμε πως η πόλη του Πειραιά χρήζει περισσότερης προώθησης, καθώς σήμερα ελάχιστοι τουρίστες επιλέγουν να επισκεφθούν και να ξοδέψουν στην πόλη.


Για να επιτευχθούν οι παραπάνω συνέργιες, όχι μόνο για ένα λιμάνι, αλλά πανελλαδικά, αφού ουσιαστικά το προϊόν προορισμού για την κρουαζιέρα είναι κοινό, είναι καθοριστικής σημασίας η δημιουργία ενός φορέα διαλιμενικής διαχείρισης της κρουαζιέρας από ΥΝΑ που θα εκπονήσει μία εθνική στρατηγική για το ρόλο του κάθε λιμένα της χώρας. Για να αναπτυχθεί υγιώς η κρουαζιέρα στη χώρα, χρειάζεται κεντρική στρατηγική, συνεργασία και όχι ανταγωνισμός μεταξύ των ελληνικών

λιμένων, οικειοποίηση και εφαρμογή των πετυχημένων πρακτικών μεταξύ τους, αλλά και κεντρικός σχεδιασμός του ρόλου και της εξειδίκευσης του κάθε λιμένα.


Η Ελλάδα, σύμφωνα με τις επιχειρήσεις κρουαζιέρας, θεωρείται ο νούμερο δύο προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως, μετά την Καραϊβική. Παρόλα αυτά λόγω ανεπαρκών μεθόδων
marketing δεν έχουμε καταφέρει να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας όπως φυσικό κάλος, πολιτισμός, κοντινές αποστάσεις, ποικιλομορφία, καιρικές συνθήκες. Το αρμόδιο για την κρουαζιέρα ΥΝΑ, σε συνεργασία με τους οργανισμούς λιμένων και μελλοντικά με τον φορέα διαλιμενικής διαχείρισης κρουαζιέρας, θα πρέπει να αναπτύξουν τη στρατηγική marketing, που θα προωθεί τον προορισμό «Ελλάδα» ως προϊόν κρουαζιέρας, στα διεθνή κέντρα αποφάσεων και στις εκθέσεις. Θα πρέπει να επενδύσουμε σε σύγχρονα εργαλεία παρουσίασης της ιστορίας της χώρας μας με επαγγελματικά βίντεο και με cartoon της ελληνικής μυθολογίας για τα παιδιά. 


Μέχρι σήμερα, ο ΟΛΠ έχει καταφέρει να αναβαθμίσει σε εξαιρετικό επίπεδο τη λειτουργικότητα, την ασφάλεια και τη φιλικότητα στο χρήστη του λιμανιού, άρα ο επόμενος στόχος που είναι η προώθηση του ποιοτικού προϊόντος "Πειραιάς" στους τουρίστες κρουαζιέρας, μπορεί να γίνει ευκολότερος. Πρέπει λοιπόν να εκμεταλλευτούμε αξιόλογες, οικονομικές και αποδοτικές πρακτικές, παράλληλα με την αναγκαία αισθητική, χρηστική αλλά και υγειονομική αναβάθμιση της "βιτρίνας" της πόλης, που ήδη προωθείται από τον Δήμο περιμετρικά του λιμανιού. Θεωρούμε πως το λιμάνι επιβάλλεται να προτρέπει τον επιβάτη να επισκεφτεί τη πόλη, παρέχοντάς του βοηθητικές-προωθητικές υπηρεσίες και πληροφόρηση για τον Πειραιά και την ιστορία του.
 

Συνοψίζοντας τις ενέργειες που θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη, χωρίς ιδιαίτερο κόστος, αναφέρουμε τις παρακάτω επτά :

1. Οργάνωση λιμενικού "
cluster" που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστεί το κρουαζιερόπλοιο με παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλή προσφερόμενη τιμή και με κοινό

 marketing.
2. Δημιουργία και προώθηση ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που στοχεύει στην τουριστική παρουσίαση του Πειραιά (καταστήματα, μουσεία, ιστορία κ.ά.)
3. Φυσική παρουσία στο χώρο άφιξης κατά την αποβίβαση των επιβατών, ανθρώπων  που θα προτείνουν, θα ενημερώνουν και θα προωθούν τους επιβάτες στην πόλη.
4. Κατασκευή διαδραστικών τουριστικών πινακίδων "beacons" στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, που θα συνδέονται με την εφαρμογή GPS.
5. Δημιουργία διαγράμμισης τουριστικής κυκλικής διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα.
6. Οργάνωση «happenings» στο χώρο του λιμανιού με μπάντες, παραδοσιακούς χορούς, με διαφήμιση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και γαστρονομίας.
7. Παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με γνωστές διεθνώς, αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες στα αγγλικά, για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.


Ευθύνη όλων των φορέων θα πρέπει να είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παραπάνω ενεργειών να έχει ολοκληρωθεί πολύ πριν την οργάνωση των εκδηλώσεων για την "Ευρωπαϊκή Ημέρα
  Ναυτιλίας" που θα φιλοξενηθεί στην πόλη του Πειραιά το Μάιο του 2015. Το ΕΒΕΠ θα βοηθήσει με κάθε μέσο που διαθέτει στην ανάπτυξη της "homeport" κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορεί να επιφέρει έως και πενταπλάσια οικονομικά οφέλη σε σχέση με την "transit" κρουαζιέρα, όχι μόνο για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, αλλά και για την Εθνική μας οικονομία.